Bendik og monsteret
I undervisningsopplegget ligg det konkrete tips til korleis du kan tilpasse arbeidet til elevar i klassen din frå Ukraina. Spør deg sjølv om du kan pedagogisk grunngi oppgåvene dine osv., ut i frå eit fleirkulturelt perspektiv. Bruk gjerne denne rettleiinga til lærer/tospråkleg lærer som hjelp.
Tips: Dette undervisningsopplegget inneheld fleirkulturelle perspektiv til nytte for lærar/tospråkleg lærar. Dei fleirkulturelle perspektiva er markerte med raudt og blir opna/blir lukka ved å klikke på teksten fleirkulturelt perspektiv.
Relevante kompetansemål Trekk saman Utvid
Samfunnsfag (SAF01-04) for 5.-7.trinn
- utforske ulike sider ved mangfald i Noreg og reflektere over menneska sine behov for å vere seg sjølve og for å høyre til i fellesskap
- drøfte kva likeverd og likestilling har å seie for eit demokrati, og utvikle forslag til korleis ein kan motarbeide fordommar, rasisme og diskriminering
- reflektere over variasjonar i identitetar, seksuell orientering og kjønnsuttrykk, og eigne og andre sine grenser knytte til kjensler, kropp, kjønn og seksualitet og drøfte kva ein kan gjere om grenser blir brotne
Norsk (NOR01-06) for 5.-7. Trinn
- beskrive, fortelle, argumentere og reflektere i ulike muntlige og skriftlige sjangre og for ulike formål
- utforske og reflektere over sammenhengen mellom språk og identitet
Fleirkulturelt perspektiv
Grunnleggjande norsk (NOR07-02) og Morsmål (NOR08-02)
- Kompetansemål i læreplan for grunnleggjande norsk og morsmål er aldersuavhengig og inndelt i tre nivå som gjer at relevante kompetansemål knytt til dette opplegget må leggjast lokalt. Kva nivå av norsk meistrar eleven din
- Grunnleggjande norsk: Faget skal bidra til å gi elevane eit solid språkleg, kommunikativt og fagleg grunnlag som gjer dei i stand til å delta i sosiale fellesskap og i ordinære opplæring i alle fag
- Morsmål: Skal gi elevane gode føresetnader for å meistre det norske språket gjennom å styrkje kunnskapane deira og ferdigheiter i eige morsmål ,Vektlegg fleirspråklegheit som ressurs: Faga skal saman fremje tilpassa opplæring for minoritetsspråklege elevar.
Introduksjon Trekk saman Utvid
Bendik og monsteret er ein fin kortfilm om å få lov til å vere akkurat slik ein vil. Her kan du som er lærar ta opp tema som identitet, respekt, kropp og kjønn med elevane heilt ned i førskulealder.
Om filmen
Det aller første møtet med Bendik og monsteret fekk vi gjennom Arne Svingens populære barnebokserie med same namn. Bøkene handlar om Bendik som oppdagar eit monster under senga si, men dette monsteret er ikkje som alle andre monster. Dette monsteret viser seg å ikkje vere glad i å skremme i det heile.
Også i kortfilmen Bendik og monsteret møter vi monsteret som ikkje vil skremme, og vi får møte Bendik, ein gut som saknar ein venn. Han drøymer også om å få lov til å vere akkurat som han vil. Dette viser seg å vere ganske vanskeleg i møtet med blant anna mammas nye muskelbunt av ein kjærast.
Festivalar og spel
Kortfilmen har gjort stor suksess sidan premieren i 2014 og har blitt vist på over 50 filmfestivalar og vunne fem prisar, blant anna publikumsprisen på Palm Springs International Short Film Festival og publikumsprisen på Fredrikstad animasjonsfestival. Desember 2016 blei Bendik og monsteret-universet utvida ytterlegare med ein app som inneheld boka, filmen og interaktive spel.
Eignaheit
Denne kortfilmen passar godt til å vise på barnetrinnet, men også eldre elevar kan sjå denne filmen som ein treffande samfunnskommentar til ulike forventningar vi møtest med i samfunnet, eller som eit godt døme til temaet kjønnsidentitet.
Fleirkulturelt perspektiv
Oppgåvesamling Trekk saman Utvid
Oppgåver i norsk
Om karakterane:
- Beskriv dei fire karakterane (personane) vi møter i filmen. Bendik, Monsteret, Freddy og Mamma.
- Korleis utviklar dei seg, og korleis er forholdet mellom dei?
- Er Bendik ein typisk gut? Kvifor, kvifor ikkje?
- Kva forventningar har til dømes Freddy til Bendik?
- Monsteret er ikkje som alle andre monster. Kva liker dette monsteret å drive med
- Kvifor trur du monsteret er i eit skap før han skal syngje?
- Elefantar er redde for mus- seier Bendik. Kva meiner han med dette?
Oppgåver i samfunnsfag
Kjønnsroller:
Fleirkulturelt perspektiv
- Forklar kva (biologisk) hunkjønn og hankjønn er?
- Finst det berre to kjønn?
- Kva vil det seie å vere lesbisk, homofil eller transperson?
- Finnes det noko som er typisk gut eller typisk jente, typisk lesbisk eller typisk homofil til dømes? Forklar kvifor, kvifor ikkje.
- Kva vil det seie å bli sett i bås?
Å vere annleis:
Fleirkulturelt perspektiv
- Kva vil det seie å vere annleis?
- Kom med døme eller skriv ned ein gong eller ein situasjon der du har kjent deg annleis? Korleis kjende du deg då?
- Samanlikne boka og filmen. Korleis er filmen annleis?
Sjå nærare på kjensler:
Fleirkulturelt perspektiv
- Kva vil det seie å bli redd, sint, glad, overraska, eller til dømes lei seg?
- Finn døme i filmen der ein viser kjensler?
- Kvifor trur du vi har kjensler? Har monster eller dyr også kjensler?
- Opplever karakterane i filmen å bli til dømes redd for det same?
- Kva gjer deg redd, eller sint eller glad? Skriv ned eller samtale om eigne kjensler.