Jeg vil aldri begynne å røyke
I undervisningsopplegget ligg det konkrete tips til korleis du kan tilpasse arbeidet til elevar i klassen din frå Ukraina. Spør deg sjølv om du kan pedagogisk grunngi oppgåvene dine osb., ut frå eit fleirkulturelt/fleirspråkleg perspektiv. Bruk gjerne denne rettleiinga til lærer/tospråkleg lærer som hjelp
Tips: Dette undervisningsopplegget inneheld fleirkulturelle perspektiv til nytte for lærar/tospråkleg lærar. Dei fleirkulturelle perspektiva er markerte med raudt og blir opna/blir lukka ved å klikke på teksten fleirkulturelt perspektiv.
Relevante kompetansemål Trekk saman Utvid
Samfunnsfag (SAF01-04) for 5.-7.trinn
- reflektere over kvifor konfliktar oppstår, og drøfte korleis den enkelte og samfunn kan handtere konflikta
Norsk (NOR01-06) for 5.-7. Trinn
- beskrive, fortelje, argumentere og reflektere i ulike munnlege og skriftlege sjangrar og for ulike formål
Fleirkulturelt perspektiv
Introduksjon Trekk saman Utvid
Jeg vil aldri begynne å røyke er ein fin kortfilm å vise elevane på barneskulen. Den kan inspirere til gode samtalar om misforståingar, familierelasjonar, og ikkje minst kva som skjer med kroppen viss ein røykjer.
Dette er ein fin kortfilm som eignar seg for dei små barna, med humor som treffer målgruppa.
Fleirkulturelt perspektiv
Handling Trekk saman Utvid
Erik er seks år, og heilt sikker på at ein får skjegg fordi ein røykjer. Både pappa og onkel Robert røykjer, og dei er kjempestygge. Ein kveld tenner også mor ein sigarett. Ho som er så fin! Erik synest ikkje dette er noko morosamt. Kva vil skje med det fine ansiktet hennar no? ,Dette er ein fin kortfilm som eignar seg for dei små barna, med humor som treffer målgruppa.
Oppgåver Trekk saman Utvid
Snakk saman med barna om kva filmen handla om, og kven vi trefte i filmen. Her er forslag til spørsmål som kan setje i gang samtalen:
- Kvifor trur Erik at ein får skjegg av å røykje? Kan ein få skjegg av å røykje?
- Kva betyr misforståing? Og korleis kan ei misforståing oppstå?
- Kva skjer med kroppen viss ein røykjer?
- Erik pønskar ut ein plan for at mamma ikkje skal få skjegg. Kva gjer han?
- Kva hjelper parfyme eigentleg for?
Fleirkulturelt perspektiv
Fordjupingsoppgåve Trekk saman Utvid
- Erik ser på gamle familiebilete av oldefar sin. Be elevane finne fram bilete av familien sin, og ta med på skulen. Elevane kan presentere familiane sine, eventuelt skrive ned ein liten tekst og/eller fortelje om korleis beste - og oldeforeldra deira levde i gamle dagar.
Fleirkulturelt perspektiv
Det finst ressursar på NAFO knytt til familiehistorier, familierelasjonar, identitet og tilhøyrsel. Til dømes ein video der ungdommar frå dei ulike nasjonale minoritetane i Noreg snakkar om kva det vil seie å vere norsk for dei og kvar dei kjenner tilhøyrselen sin.